Dojezd se nedá spočítat. Kdo má auto s počítačem (ukazetelem okamžité spotřeby a dojezdem km) určitě to pochopí. Jedete z kopce a máte dojezd cca 300 km a jedete do kopce a máte dojezd cca 100 km. To samé je u elektrokola.
Kolo není kouzelník, aby umělo spočítat jak dlouho, kudy a kam pojedete. Uvědomte si, že výkon v případě elektro je 250 W a v případě motokola 1 kW. To se už opravdu zapotí ....
Musíte brát v potaz, zda jedete do kopce, z kopce, přišlapáváte, fouká protivítr apod ...
Nechá se zhruba spočítat výdrž baterie :
Vynásobíte napětí (V) a proud (Ah). Získáte hodnotu Watt-hodiny (Wh). Toto vydělíte udávanou spotřebou elektriky kola (motoru). Je udávana ve Wattech. Výsledek je udávaná doba výdrže baterie.
Je to sice nesmysl, ale ........
Zapomeňte na dobíjení (rekuperaci) energie. To je nesmysl, ale uvádí to mnoho prodejců. Funguje to, ale při použití Pb aku a s patřičným motorem a regulací. Jinak to je "chyták" na blbý ....
LiFePo4 potřebují na dobíjení konstantní proud. A dokázat to je hloupost. I kdyby by to bylo reálné, tak musíte jet z kopce nebo šlapat např. 10 km aby jste potom ujeli 1 km na elektro.
Spousta firem takto preferuje "perpetum mobile".